Kezdőknek



Ha még nem volt modell autód,itt az ideje hogy legyen !
Ezért írok egy pár sort,nagyon röviden,mert úgy látom nem érsz rá itt olvasgatni...
A modell és a makett között az a különbség, hogy míg a gyönyörű makettünket ami tökéletes mása az eredetinek,és csodáljuk a vitrinen keresztül ,csak nézegetni lehet,nyitogatni az ajtaját(ami nem rossz), de a modell autót kivihetjük az utcára is,homokba sárba hegyre ki ahova akarja,és lehet nyomni,versenyezni,szerelni szépíteni tuningolni stb.,ez nem gyerekjáték,ez a felnőttek játéka...!Az összes alkatrész cserélhető,állítható futómű,állítható fékek,minden csapágyas,olyan mint az igazi.
Ahhoz,hogy beszerezzünk egy ilyet,mélyen zsebbe kell nyúlni,egy használható (RTR=menetkész) minimum 40E Ft-tól  xxx Ft-ig vagy tovább,választék az van,de ha nem akarsz hitelt felvenni ,javaslom vegyél használtat. 
Sőt,darabokban is megveheted(részletekben):
-alváz
-szervó(k)
-motor
-szabályzó
-adó+vevő
-akkumulátor(ok)

Először is egy alváz kell.Méretileg 1:10 az elterjettebb, de van 1:12,1:8,1:5 stb. méretarányú is.
Ha nem akarsz sokat költeni,elég,ha veszel egy kasznit(~ 4-15E Ft),ami tetszik,veszel hozzá 4db kereket(~2-6E Ft) amiből mellesleg elég nagy választék van a piacon,,ráragasztod egy talpazatra és mehet a polcra dísznek,vagy ajándékba.


El kell döntened milyen típus a zsánered:
Nitrós ,vagy elektromos , ha nem vagy egy szerelő beállítottságú, javaslom kezdésnek az elektromos változatot,mert a nitrós nagyobb fokú hozzáértést igényel,és kényesebb a nem megfelelő bánásmódhoz...

Például néhány típus: 
ON-ROAD (aszfalt,szőnyeg stb.)
Elektromos
Rally elektromos

Nitrós

Forma1 elektromos

OFF-ROAD (terep)


 CRAWLER,TRIAL (mászó,triál)
van még buggy,monster,truck,truck stadion,drag,bike,gokart vázak stb. de ezekkel most nem foglalkozunk.

Ha meg van az alváz ,kell bele elektronika is,persze ha nem azzal együtt sikerült megvenni, mégpedig:
szervó,ami mozgatja a kormányzott kerekeket,(féket,gázkart nitrós estében)stb.



    motor: kefés vagy brushless?A "kefés" hagyományos motor,egyenárammal megy,
a brushless nagyon komoly motor ,3 fázisú és spéci szabályzóval megy, nagyobb fordulatú,nyomatékosabb és drágább is...:) de egy kefés motorú autóval is lehet száguldozni akár 100Km/h-val is...
egy alap felszereltségű on-road kb.25-40Km/h-el száguld...bicajjal elég elkapni...
kefés

brushless



nitro
szabályzó mely a motorunkat vezérli,
a kefés és brushless szabályzó csak a hozzá tartozó motorokhoz jó,tehát egy kefés szabályzó nem forgat meg egy brushless motort,és fordítva sem



adó+vevő,(RC=radio control) a távirányító rádióhullám segítségével kapcsolatban van a vevővel,amely össze van kötve a szabályzóval,és a szervókkal ,a szabályzó pedig a motorral,
így tudjuk irányítani az autót.
Lehetőleg 2.4Ghz távirányítót vegyünk,mert több száz méter a hatótávja,és nincsenek zavaró jelek ,mint a 27-40Mhz és más társainál...

adó
vevő

akksi

Az elektromos autókban használatos akksi lehet LI-PO

ami nagyon jó,spéci töltővel lehet csak tölteni,haladók,profik használják


vagy NI-MH akkupack
kiváló egy kezdőnek,hobbistának.
Durván 20-60 perc menetidőt biztosít,a vezetési stílustól,motortól, és attól hogy hány mAh-s az akkunk...

A nitrós autónkba 4db(6V) AA ceruzaelem(akksi) is kell,ami viszi vevőt és ezzel együtt a szervókat
A távirányítóba is kell általában 8db(12V) AA elem vagy akksi.

És kész is van a verda!
Már csak egy kaszni kell rá,ugyanis ezeken a modelleken azt is lehet cserélgetni,egyszerűen lepattintod,és kattan az új kaszni.Ezeket lehet kapni,festett (kész)állapotban,vagy festetlenül, így személyre szabható,ahogy neked tetszik.Létezik 190mm,és 200mm szélességben is,1:10 on-road méreteknél.
Szinte az összes autótípus kaszni  megtalálható a modell webshopokban,
de inkább az úgymond trendibb,utcáról-filmekből ismert autómárkák...
tehát ha egy Dacia 1310 TLX lenne az álmod,azt nem fogsz találni...még...





ők például mászó járgányok
házilag készített kasznikkal...


on-road


off-road
1:5 méretben




Köszi ,hogy elolvastad, de még nem tudsz semmit ...;)


Nincsenek megjegyzések: